24 september 2008

Opera 23 september 2008


Dinsdag 23 september 2008, Muziektheater Amsterdam
De Nederlandse Opera

R. Strauss: Die Frau ohne Schatten

Der Kaiser - Klaus Florian Vogt
Die Kaiserin - Gabriele Fontana
Die Amme - Doris Soffel
Barak - Terje Stensvold
Sein Weib - Evelyn Herlitzius
Der Geisterbote - Peteris Eglitis
Koor van De Nederlandse Opera
Nederlands Philharmonisch Orkest o.l.v. Marc Albrecht

Vooruit, een derde keer, om het af te leren... Maar wat een geweldige uitvoering wederom. Misschien onvoorstelbaar, maar ik heb ook deze derde keer van begin tot eind geconcentreerd en geboeid zitten kijken en luisteren. Nu weer over tot de orde van de dag; maandag start de voorstellingenreeks van Boris Godoenov, ook zo'n fantastische opera.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Helaas ontbrak me de tijd en energie om meer dan één keer te gaan. Helaas ook geen tv/dvd opnamen.
Jij boft maar dat je in Amsterdam woont, centrum van internationale topkwaliteit!

24 september, 2008 21:51  
Anonymous Anoniem said...

...tijd energie en ook geld;-)
ik ben er ook dinsdag 23 september geweest, 3e rij, 2e balkon. Inderdaad een topproductie, dijken van stemmen, prachtige enscenering en een fabuleus spelend orkest onder leiding van Albrecht, die vaker moet terugkomen in het duitse repertoire. Hij zou een prima keus zijn als opvolger van Metzmacher. Doris Soffel als die Amme was een prestatie van formaat.
Wat kan die vrouw ook acteren. Ik vind het Strauss een van z'n grootste opera's en wissel graag de zelfgenoegzame leuteropera's (incl Rosenkavalier) van hem in voor FROSCH.
Maandag ga ik ook naar de premiere van Boris G. (ik meen deze productie al eens te hebben gezien), van Doris naar Boris zeg maar;-)

24 september, 2008 22:02  
Anonymous Anoniem said...

3e rij,1e balkon was het...dus prima plek

24 september, 2008 22:03  

Een reactie posten

<< Home