03 mei 2008

cd's

In mijn weblog over het concert van 7 maart j.l. (zie hier) verzuchtte ik dat ik van het Brahms-Schönberg Kwartet graag de KCO-uitvoering op cd zou willen hebben, als alternatief van mijn cd-opname in mijn verzameling. En ziedaar: ik kreeg onlangs een mailtje van iemand die de radio-uitzending van het zondagmiddagconcert van 9 maart had opgenomen op zijn cd-recorder. En zo ben ik nu in het bezit van een uitstekend klinkende cd-opname van een prachtige uitvoering! Op dezelfde cd ook nog de uitvoering van het Tweede pianoconcert van Beethoven, dat voor de pauze werd gespeeld. Fantastisch.
En het kan nog niet op: deze zelfde bezoeker reisde net als ik in december j.l. op en neer naar Londen om in de Royal Opera de Parsifal gedirigeerd door Bernard Haitink te horen; lees hier de weblog over dat bezoek. En van de radio-uitzending op BBC3 maakte hij eveneens een prachtig klinkende opname. Ook daarvan kreeg ik van hem een kopie op vier cd's; ik waande me bij beluistering meteen weer op de derde rij...
Geweldig toch? 

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Daar mag je inderdaad erg blij mee zijn.
Zo koop ik soms een DVD van een opera die ik erg mooi heb gevonden (voor zover verkrijgbaar). Een DVD haalt het natuurlijk niet bij een live performance, maar het terugzien kan allerlei herinneringen oproepen. Bij het terugluisteren op de radio of CD kunnen ook allerlei gevoelens weer boven komen, maar minder sterk vind ik.

04 mei, 2008 09:27  
Anonymous Anoniem said...

Beste Jan Anton,

Ik kwam vandaag bij toeval hier langssurfen; wat een mooi log! Ik bezoek zelf regelmatig de kleine zaal, maar ga dit seizoen toch maar een poging wagen om een van de series te bemachtigen.

10 mei, 2008 17:44  

Een reactie posten

<< Home